lørdag 28. desember 2013

My everyday breakfast

Jeg er vanemenneske til tusen, og må ha den samme frokosten nesten hver dag! Etter julen er det deilig å komme tilbake til de sunne vanene synes jeg, og da er det den faste frokosten min som gjelder :)
 Ferskpresset greenjuice, cottage cheese og yoghurt med bær, kokosolje, hjemmelaget musli, linfrø og kanel. Og kaffe så klart <3
Innholdet i juicen varierer litt fra dag til dag (og det er ikke alltid jeg orker å lage juice :P). Som regel inneholder den agurk, grønnkål, sitron, ingefær og gulrot. Av og til har jeg stangselleri og rødbette oppi :)
Jeg pleier å ta frosne bær i en kjele før jeg legger meg, også varmer jeg dem når jeg våkner med en ss kokosolje oppi. Kokosolje gir masse energi og gir fukt til huden innenifra, jeg elsker det, og prøver å få det i meg hver dag!
Når bærene er varme og kokosoljen er smeltet blander jeg det med resten av ingrediensene. Dette er så godt! Det er en grunn til at jeg aldri blir lei ;) Dessuten holder det meg mett lenge!
Jeg bruker forresten helst helt fersk, upasteurisert yoghurt kjøpt hos Duggurd, men har jeg ikke den bruker jeg gresk yoghurt <3

5 kommentarer:

  1. For en fantastisk start på dagen! Det finnes ikke noe deiligere enn friske energigivende rutiner :) Og grønn juice må jo bare være den beste måten å starte dagen på!
    Godt nytt år til deg<3 PS: jeg har søkt på Bjørknes nå og startet så rask jeg kan!! :D

    SvarSlett
  2. Du må prøve juice med cantaloupemelon, appelsin og gulerøtter. Den er så herlii go'! :D

    SvarSlett
  3. Mmm, for en perfekt start på dagen! :-)

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk Susanne! En god frokost er i alle fall utrolig viktig for min dag :D

      Slett