mandag 17. februar 2014

Mitt kakebord

På lørdag hadde jeg bursdag, så da ble det feiring både på dagen og på kvelden :) I år hadde jeg bestemt meg for at jeg ville ha kaker uten gluten og sukker, og det ble utrolig vellykket. Kakene falt i smak både hos kjæresten, mamma, pappa, morfar og alle på festen. Jeg hadde en kjempe fin dag med venner og familie <3
På fredagen fikk jeg tre røde, langstilkede roser, servietter og et kjempe koselig kort av kjæresten <3
Kakene jeg bakte av gulrot cupcakes og ostekake. Sistnevnte fant jeg oppskrift på hos fotballfrue her. Cupcakes har jeg laget ved hjelp av kakemix fra funksjonell mat. Denne faller alltid i smak hos alle jeg baker den til. I tillegg er den utrolig lett å få til, en sikker vinner! Jeg bruker alltid 200g finrevet gulrot, smør i stedet for olje, 1 ts natron og 3 ts kanel i kaken. Ellers er det bare å følge anvisningen på pakken. For glasuren blander jeg en pakke philadelphia, 3 ss smør, 5 ss sukrinmelig og 1 ss lucuma (kan sløyfes). Smak jeg frem når du lager glasuren!
(Uklart bilde, men de forsvart så fort så jeg har dessverre ikke flere bilder :p )
Jeg gleder meg allerede til neste år, det er så stas å ha bursdag! Tusen takk for alle hilsener og til alle som feiret med meg <3

1 kommentar:

  1. Hura for deg deg♥ Og hurra for feiring av det sunne slaget. Det er så fint å bruke feiringer til å introdusere sunn kos til de rundt oss. Kakene ser nydelige ut.
    Håper alt er bra med deg ♡

    SvarSlett