mandag 31. mars 2014

Saftige glutenfrie rundstykker

Denne dagen har vært utrolig effektiv. Jeg har vært hjemme og passet familiehunden hos mamma og pappa, og har derfor kunnet bruke deres store kjøkken. Da måtte jeg benytte sjansen til å bake litt. Det er noe helt annet med et stort kjøkken, for ikke å snakke om oppvaskmaskin! Det har jeg nemlig ikke hjemme :P I tillegg til å bake har jeg fått gått tur og lest masse biokjemi, ikke verst :) Nå gleder jeg meg til å komme hjem til babiene mine <3

Helenes saftige rundstykker


2 dl quinoamel
2 dl sesammel
3 dl glutenfriehavregryn
2 dl mandelmel
1 dl fiberfin/himaize
1,5 dl linfrø
1,5 dl sesamfrø uten skall
1,5 dl solsikkefrø
1/2 dl gresskarkjerner
2 ss bakepulver
en liten ts himalayasalt
5-6 dl vann
2 ss fiberhusk
3 egg, gjerne økologiske
  1. Bland alle de tørre ingrediensene i en stor bolle.
  2. Bland vann og fiberhusk i en egen bolle
  3. Ha i egg og vann/fiberhusk blandingen
  4. Bruk en spiseskje til å fordele deigen på et bakebrett med bakepapir
  5. Stek på 225 grader i 20-25 minutter
    Jeg håper dere har hatt en fin start på uken <3

1 kommentar:

  1. Perle og Kokos er bare så skjønne. Og jeg bare elsker navnene. Blir glad hver gang jeg skriver/sier det :)
    Det ser ut som veldig gode rundstykker. Og effektive dager er det beste som finnes. Hadde en slik i dag selv, og nå bare venter jeg på at søvnen skal komme :) klem

    SvarSlett