lørdag 9. august 2014

Pink Lady Granola

Da har vi kommet til første helgen etter ferie. Jeg må si at jeg synes det er deilig å være litt igang igjen! I går våknet jeg grytidlig da kjæresten dro på jobb, og satte like gjerne igang med å lage granola. Denne oppskriften er inspirert av Soma Nordic, men med min egen vri ;)
  •  3 dl havrekli
  • 7,5 dl havregryn (jeg brukte glutenfrie)
  • 2 dl linfrø
  • 2,5 dl kokosmasse
  • 2,5 dl hakkede mandler
  • 3 epler (jeg brukte pink lady)
  • 3 ts steviosa sukker
  • 1 ss sukrin gold
  • 100g smeltet kokosolje
  • 2,5 ts kanel
  • 50g vann
  • en dæsj salt
Bland havrekli, havregryn, linfrø, kokos og hakkede mandler. Skrell eplene, fjern kjernehuset og del dem i biter. Bruk en stavmikser til du har en jevn masse. Tilsett steviosa, sukrin gold, kokosolje, vann, kanel og salt. Når du har rørt dette sammen blander du det med det tørre. Stek granolaen på 160 grader i 20 minutter før du rører og steker i 20+20 minutter til (tilsammen en time). Når granolaen er gylden er den ferdig :D
Her har jeg blandet cottage cheese, vaniljekesam og litt granola, perfekt snacks før trening! Ha en nydelig lørdag <3

2 kommentarer:

  1. Ja, hverdager og rutine er faktisk kjempedeilig. Jeg elsker rutiner, og føler meg mye bedre de dagene jeg lever litt etter en 'plan'.
    Denne granolaen høres kjempegod ut!

    SvarSlett