torsdag 5. september 2013

Helt fett

God torsdag <3
Dette deilige høstværet gjør det ikke lett å sitte inne og lese! Det er likevel koselig å se solen titte inn i stuen her jeg sitter :)
Jeg fant denne morsomme saken hos Cecilia. (Trykk på linken for å se bildet)

Fett er noe som går igjen mye i kostdebatten, og jeg synes det er vanskelig å orientere meg i denne jungelen. På skolen lærer vi at fett er farlig, og at en skal spise margarin (det er jo tross alt besiket med både D og A-vitamin, haha)fremfor smør, æsj!
Jeg gleder meg til å lære mer, men siden de lærde strides er det vanskelig å ta et standpunkt. Jeg vet at jeg fungerer bedre på lite karbohydrater og mer fett, og jeg er jo ikke den eneste! Hva mener dere?

Ha en deilig torsdag <3

8 kommentarer:

  1. Hva og hvor studerer du?:)

    SvarSlett
  2. Jeg studerer ernæring på Bjørknes høyskole :)

    SvarSlett
  3. vurderer å studere ernæring selv, er du fornøyd med studiet så langt? :):)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg gikk medisin grunnfag (førsteklasse) på Atlantis, men var ikke fornøyd så byttet. Jeg er veldig fornøyd med studiet generelt, veldig spennende å studere, så jeg anbefaler deg å gjøre det ;)

      Slett
  4. Høsten er så fin!! Gleder meg til den er skikkelig i gang :)
    Jeg tror fett er bra! Ikke margarin og slikt, men kokosolje og avokado og nøtter/frø, og ev ekte smør hvis man spiser det. Jeg tror ikke karbohydrat er noe man skal unngå heller, men gjerne kutte ned på (for mange iallefall), og velge kilder som ikke er "tomme". Jeg klarer meg ikke uten en haug av frukt, og kroppen min tåler det bra så da stresser jeg ikke noe med det :) Men brød og korn generelt holder jeg meg unna.
    Klem<3

    SvarSlett
    Svar
    1. Helt enig Ragnhild! Så lenge en tåler frukt godt så ser jeg ingen grunn til å ikke spise det ;) Jeg tror det er best å spise den maten vi finner i naturen rett og slett, og det er jo hvertfall ikke margarin! ;) Klemmer til deg og fine baby <3

      Slett
  5. Kosthold er veldig spennende. Jeg tror desverre ikke alltid at det nødvendigvis er skolelære som alltid er det beste nødvendigvis. Det er veldig synd!

    Ernæring er kjempe spennende!

    Jeg er enig med Ragnhild angående fett, og tror også at karbohydrater (i dårlig form) må kuttes ut og ned på)

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er utrolig spennende ja, og med en jungel av info der ute blir det mye å lese ;) Virker som flere og flere åpner øynene når det gjelder fett :)

      Slett