onsdag 16. oktober 2013

Kun medlemmer får velge fra øverste hylle

I går kom jeg meg endelig til Duggurd! Jeg har hørt mye bra om den nye gårsbutikken på Bekkestua, så på lørdag kveld meldte jeg meg inn i Duggurd gårdsbutikk SA. På søndag, etter valpesosialisering, tok jeg og mamma turen til Gamle ringeriksvei 123. Dessverre var de utsolgt for det jeg var mest på jakt etter, nemlig ferskmelk, men jeg fikk handlet inn en ost og smakt på flere oster og surmelk. Jeg hilse på en trivelig ung jente (jeg tror det er hun som går under navnet Flittiglise), og hun tipset meg om å komme tidlig på lørdag neste gang for å få tak i melk. Jeg har lyst til å prøve å lage hjemmelaget yoghurt på ekte ferskmelk. Den er nemlig upasteurisert og ikke homogenisert, samt økologisk om jeg ikke tar feil. Da er den stappet full av næring, ezymer, og ikke minst melket fra en glad ku som får leve som nettopp det, en ku :) Mange synes sikkert det er ekstremt å gå til så mye bry for å få tak i dette når det finnes melk på nærmeste Joker. Jeg synes heller det er synd at det skal være så vanskelig å få tak i et naturprodukt.... Det er kun medlemmer av Duggurd som får handle ferskmelk ;)
I dag steker jeg mine lagtidsbløtlagte knekkebrød, så jeg gleder meg til lunsj med upasteurisert ost, knekkebrød og økologisk agurk, nam <3
Er det flere som har besøkt Duggurd?

6 kommentarer:

  1. Jeg har lest om Duggurd flere steder, men har ikke vært der. Så gøy at du fikk reist dit. Og melk får du nok tak i neste gang :)
    Det er veldig rart ja, at unaturlig "mat" er så lett tilgjengelig, mens vi som vi ha naturlig mat må jobbe så mye for det.Det blir sikkert lettere etterhvert da, når etterspørselen blir større.
    God kveld søta! Klem

    SvarSlett
  2. Har ikke hørt om dette stedet, men så fint at du fikk vært der! Får håpe du får tak i den melka neste gang :) Jeg er sikker på at tilbudet på naturlig og sunn mat blir bedre og bedre! Håper du har en fin lørdag!

    SvarSlett
  3. Takk for veldig hyggelig bloggpost om oss Helene! Det setter vi stor pris på! :)

    SvarSlett
  4. Enig, superfin butikk! Jeg traff de da jeg var i Norge forrige helg. Herlige damer og nammis mat!

    SvarSlett
  5. Nei, men det skal jeg jammen meg gjøre neste helg - takk for tips!

    SvarSlett