onsdag 19. februar 2014

Sprudlende sunn kurs - bildedryss

I går var jeg på et kurs om sunnere godteri, holdt av Linn som driver Sprudlende sunn. Jeg har fulgt bloggen til Linn lenge, så det var veldig hyggelig å få treffe henne personlig :) For en inspirerende jente, full av engasjement for ren mat og helse. Det er kjempe gøy å møte andre som brenner for det samme som meg!

Vi startet kurset med et lite foredrag om blogsukkerregulering, sukkersug og hvorfor det er så viktig å spise blodsukkervennlig mat. Deretter bar det avgårde til kjøkkenet der vi skulle kokkelere hver vår sunne godis.  Jeg fikk utdelt dødelige karameller, og de ble faktisk favoritten til samtlige på kurset, all ære til oppskriften ;) 
Her ser dere noen av ingrediensene vi brukte, blandt annet sunnere søtning, supermat, tørket frukt, råsjokoladeingredienser og nøtter. Alle fikk smake på ingredienser hvis de ønsket, og bli mer kjent med disse. Linn ga også tips om hvilke produsenter hun anbefalte, og hvor en kunne få tak i de ulike produktene.
Vi fikk alle forklær så vi ikke skulle bli skitne på klærne våre, med Sprudlende sunn sin logo selvfølgelig. Det kan ofte bli litt klin når en lager godteri hjemme.
Noen av jentene hadde prøvd seg på sunt godis før, mens andre var mer ferske. Det var kjempe spennende for meg som studerer ernæring, å høre andres spørsmål og utgangspunkt.
 Her ser dere snickersen før den blir trukket i sjokolade. Denne oppskriften ligger ute på bloggen til Linn her. Noen av oppskriftene vi laget ligger ute på bloggen hennes, noen av dem er kun for oss kursdeltakere ;)
 Sjokoladerester som ble til sjokoladefigurer med puffet hirse

 Produkter fra Økosjokolade og Funksjonell mat
Dette var den sunneste sjokoladen vi laget, den kunne du gjerne nyte en bit av hver dag. Jeg vet ikke hvordan jeg skulle overlevd nettstudier, uten mitt nesten daglige rituale med en bit råsjokolade til kaffen!
 Sunn råsjokolade med puffet hirse eller gojibær
 Råsjokolade med søtsalte nøtter, nam!
Lys vaniljefudge med råsjokolade, farlig godt!

Fikk sneket til meg et bilde av meg og Linn også! Tusen takk for inspirerende kurs Linn <3 Jeg synes det er kjempe morsomt å se noen få det til så bra innen faget ernæring, det gir meg virkelig inspirasjon til å fortsette studiene mine! Kanskje starter jeg for meg selv en dag jeg også?
Hvis noen er interessert i å delta på kurs holdt av Linn, kan du klikke deg inn her. Jeg betalte kurset helt selv altså, så dette innlegget er absolutt ikke sponset på noen måte ;)

Fikk noen av dere lyst til å lage råsjokolade??
<3

1 kommentar:

  1. Så søte du og LInn er<3
    Og alt dere lagde... N.A.M!! Det ser himmelsk ut!

    SvarSlett