mandag 24. februar 2014

Tørrbørsting

Har du hørt om tørrbørsting? Det er rett og slett å børste huden med en relativt stiv naturbørste, fra føttene og opp mot hjertet. Tørrbørsting øker blodsirkulasjonen, og kan ha en rekke helseeffekter!
Jeg tørrbørster alltid før jeg går i dusjen. Jeg starter ved føttene og jobber meg oppover, så børster jeg armene inn mot brystet. Jeg avslutter med magen. Bruk sirkulære bevegelser og et jevnt trykk. Det vil nok kjennes litt rart ut først, men huden venner seg fort til det! Du skal ikke skrubbe, men børste. Jeg har kjøpt min børste på The Body Shop, men jeg har også sett den på iHerb til en billig penge!
Jeg har i alle fall opplevd å få mykere og strammere hud etter at jeg begynte med dette :) I tillegg sies det at tørrbørsting stimulerer lymfesystemet og dermed kan gi en detox-effekt, og at det kan redusere cellulitter! Det er uansett deilig, oppkvikkende, og helt ufarlig, så jeg anbefaler deg å prøve :)

1 kommentar:

  1. Så deilig! Har hørt mye, og bare, positivt om tørrbørstin og har lyst til å prøve. Merker hvor lite tid jeg har til å stekke med meg selv nå som jeg har S. Men når jeg dusjer passer jo mamma og pappa han, så da hadde det vært fint å gjøre det. Skal bestille ifra Iherb i dag:)
    Klem

    SvarSlett