fredag 7. februar 2014

Workout

Da jeg var på rehabilitering lærte vi endel om hvordan vi kan trene, selv om vi har en sykdom som begrenser oss. Dette er jeg veldig glad for, da jeg elsker å trene, men har trodd at dette var noe jeg måtte holde meg helt unna. Det handler mye om å redefinere det en ser på som trening, både når det gjelder intensitet og lengde på treningen. Det er viktig å ikke pushe selg for hardt, samtidig skal vi opprettholde kroppen så vi slipper plager grunnet innaktivitet.
Jeg kommer til å fokusere på styrketrening hjemme med strikk, matte og egentvekt, i tillegg til yoga. Drømmen er å kunne begynne med trening på senter igjen en dag, men akkurat nå blir det hjemmetrening. Jeg går allerede turer og er aktiv hjemme :)
Jeg bruker ofte filmene fra Tone it up jentene. Karena og Katrina er utrolig inspirerende, og jeg synes det er lett å få lyst til å trene når jeg ser disse filmene! De har masse filmer på youtube, i tillegg har de en nettside med oppskrifter og tips til et sunnere liv. Jeg liker spesielt godt at de er så jentete, siden jeg er en skikkelig jente-jente, hehe <3
Trener dere hjemme eller på senter? Jeg tar gjerne i mot tips til gode treningsfilmer eller yogafilmer på youtube <3

2 kommentarer:

  1. Så bra du får trene litt! Det er viktig ja, og finne det som passer i situasjonen man er i, og ikke være lei seg for den man ikke får gjøre.
    Jeg har hørt mye om Tone it up, men har ikke brukt videoene dems før. Jeg trener jo mest yoga, og elsker Tara Stiles og Bryan Jones på You Tube.

    SvarSlett
    Svar
    1. Det er jo akkurat min innstilling :D Jeg skal prøve de videoene du nevner, takk for tips!

      Slett