torsdag 3. april 2014

Energibarer ala Helsehippie

God fredag skjønne mennesker <3
Jeg starter arbeidsdagen med å gi dere en oppskrift som har blitt en favoritt hos alle jeg har gitt den til! Denne er så god, så den må du bare prøve. Perfekt etter trening, eller som et mellommåltid du kan ha i vesken når du er på farten :D
Dette er en ganske stor porsjon, så du kan godt halvere den hvis du vil. Jeg kjører først nøttene i en foodprocessor. Pass på at du ikke kjører for lenge, da kommer oljen ut av nøttene og du får nøttesmør. Så er det bare å ha i resten av ingrediensene og kjøre til du får en fin masse. Ha aluminiumsfolie på en skjærefjøl og klapp massen utover fjølen. Du kan også bruke bakepapir. Sett hele fjølen i kjøleskapet. Når de har stivnet litt kan du skjære massen i 15 biter. Voila <3

Er dette noe du kunne tenkt deg å prøve? Jeg blir kjempe glad for tilbakemeldinger :D Ha en fin fredag, og snart god helg <3

4 kommentarer:

  1. Nam nam , de ser supergode ut Helene! Også så enkle!
    God helg til deg søta♥

    SvarSlett
  2. Takk for super oppskrift!
    Lurte på hvordan du oppbevarer dem etterpå - i kjøleskap? Og hvor lenge holder de seg? :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg hadde dem i kjøleskap, men de kan også fryses :) i mitt kjøleskap holdt de seg faktisk i to uker, men neste gang kommer jeg til å fryse halvparten så jeg er sikker på at jeg kan ha dem lenge :D

      Slett
    2. Så herlig at de holder seg så lenge! Og lurt å fryse ned også. Takk! :D

      Slett