søndag 29. juni 2014

Pai uten bunn

Jeg laget to paier til et selskap forrige uke, og de falt virkelig i smak! Da må jeg jo dele oppskriften her. Denne oppskriften er uten bunn, og derfor uten gluten og lavkarbo. Disse ble spist opp kjempe fort, jeg tror nesten jeg må lage dem igjen i dag. Perfekt søndagsmat :D
 Jeg laget en med brokkoli og bacon, og en med skinke, men de kan egentlig fylles med hva som helst.

Oppskrift til én pai:

2 egg
1 dl fløte (jeg brukte laktosefri)
1 dl melk
2 ss cottage cheese
jarlsberg
parmesan
100-200g bacon eller skinke
brokkoli eller andre grønnsaker

Visp egg, fløte, melk og cottage cheese. Fordel skinke/bacon og brokkoli i formen, hell over eggemassen og ha over ønsket mengde ost til slutt.
Stek paien på 175 grader i ca 20-25 min, skjekk om den er fast i midten før du tar den ut.
Lag en stor, frisk salat til og nyt, god middag :D

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar