søndag 24. august 2014

Ny høst, nye muligheter

Nå er høsten i gang for alvor, og jeg kjenner at jeg er så klar! Flere som føler det sånn? Jeg liker faktisk å stå opp grytidlig, hoppe i ullgenseren og ta den første kaffekoppen i sofaen. Jeg elsker følelsen av å ha fullført dagen jeg har planlagt. Jeg skjønner likevel at ikke alle er så morgenglade eller høstglade som meg, så her kommer noen tips til en fin start på høstsesongen:

Tankenes kraft:

Hver morgen når ringeklokken ringer, vil jeg at du skal tenke på en ting du gleder deg til nettopp denne dagen. Dette høres sikkert dumt ut, men det har faktisk en positiv ringvirkning på hele dagen din. Å starte dagen med et positivt sinn vil gjøre hele dagen din bedre, bare prøv!

En god start:

En god frokost er regel nummer én for en god start på dagen! Grøt, cottage cheese, smoothie, du velger. Jeg slår et slag for frokosten uansett. Dessuten starter jeg dagen med et stort glass vann et ferskpresset sitron. Har du ikke prøvd det ennå, så må du gjøre det nå! Gi det en sjanse, jeg lover at du ikke kommer til å angre ;)

Tren, tren, tren:

Trening gir oss endorfiner, selvtillitt og energi! Det trenger vi i den kommende mørke høsttiden. Finn en aktivitet som du synes er gøy. Det har ikke så mye å si om det er gåturer med hunden, yoga, vektløfting på senteret eller en løpetur i regnet. Dans rundt hjemme til yndlingssangen for å underholde kjæresten eller venninnen din! Bevegelse gjør oss godt og det gjør oss glade :)


Egenpleie:

Ta litt ekstra vare på deg selv. For meg er det viktig å ha velstelte negler, og jeg unner meg et fotbad og en ansiktsmaske en gang i uken. Dette har mye å si for selvfølelsen. Å ha velstelte føtter er forresten et must hvis du skal på yoga, i min mening i hvert fall! Dette er dessuten en perfekt aktivitet på en dag du føler deg litt nedenfor, og trenger et boost. Det skal ikke så mye til for å gjøre en litt grå dag ekstra fin!

Planlegg og unn deg noe ekstra:

Sett deg mål for uken, og gjør det som må til for å nå dem! Klarer du å gjennomføre treningsøktene du har satt deg, kan du for eksempel unne deg de støvlettene du ønsker deg. Er budsjettet stramt (siden ejg er student er det jo som regel det) pleier jeg å kjøpe roser på rema1000. De holder utrolig lenge, og er prikken over i'en i en nyvasket leilighet. Ikke belønn deg selv med usunn mat, dette kan bli en ond spiral. Velg heller noe som gir deg glede i lengere tid ;)
Jeg håper dere likte tipsene og at dere får det topp den kommende uken <3

Bilder lånt fra weheartit.com

1 kommentar: