lørdag 27. september 2014

Bringebærterte

Den originale oppskriften på denne terten fikk jeg av en venninne av mamma for mange år siden. Jeg har gjort den mye sunnere, men den er fotsatt utrolig god! Denne kaken skuffer aldri, den er perfekt til venninnelunsj, dessert eller bare hverdagskos. Kaken er både sukkerfri, glutenfri og melkefri, og utrolig lett å lage!
Bringebærterte
2 dl glutenfrie havregryn
1,5 dl glutenfritt mel (jeg bruker jyttemel)
1 dl sukrin/sukrin gold
2,5 dl eplemos (jeg bruker økologisk fra helios)
en dæsj salt
en ts bakepulver
potetmel
en liter bær (jeg brukte bringebær og blåbær)

Bland alle ingrediensene minus potetmel og bær i en bolle. Det skal være nok eplemos til at ingrediensene kan blandes sammen til en fast deig. Trykk deigen ned i en paiform og strø over litt potetmel. Dette er for at bærene ikke skal sige ned i paiskallet. Ha over bær og stek i ovnen i ca 20 minutter på 225 grader. Følg med, kanten brenner seg raskt!

Jeg beklager så dårlige bilder, jeg er på jakt etter et nytt systemkamera. Noen tips??

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar