søndag 10. mars 2013

iHerb tips

iHerb er ikke bare det perfekte stedet å handle supermat, men også stedet jeg handler det meste av mine produkter til ansikt og kropp. Jeg vil bruke mest mulig økologiske og naturlige produkter på huden min. Huden er vårt største organ, og mye av det vi smører på oss blir absorbert inn i blodbanen vår. Dette kan skape problemer som allergi og hormonforstyrrelser. For mange høres det overveldende å skulle bytte ut alt en bruker av toalettsaker til tryggere alternativer, så jeg anbefaler å bytte ut det du orker først, og ta resten etterhvert.


I dag skal jeg tipse om ansiktsmasker. Hvorfor betale hundrevis av kroner for en ansiktsmaske full av kjemiske stoffer når du kan blande en helt selv?!



Dette pulveret inneholder 100% kalsium bentonite leire. Eneste du trenger å gjøre er å blande den med vann, spøre den på huden og la den sitte i 5-10 min hvis du har sensitiv hud, og 15-20 minutter hvis du har normal hud. Du kan bli rød i huden etter bruk men dette går bort altså! Denne masken renser porene i dybden, du kan på en måte kjenne at den virker! Den inneholder ikke parfyme og er ikke testet på dyr. Må prøves :)



Den andre masken jeg elsker er rett og slett så enkel som honning blandet med greens. Jeg bruker økologisk honning og spirulina ;) Jeg kjøper denne spirulinaen og denne honningen, men du trenger ikke bruke akkurat disse produktene.
Denne masken er både rengjørende, gir masse antioksidanter til huden og gjør huden utrolig myk!
Du ser ca sånn ut når du bruker den men etterpå blir du vakker :)

Den siste ansiktsmasken min er fra merket Abra Therapeutics og kan kjøpes her. Den er økologisk og inneholder plante syrer som skal være effektivt på rynker, pigmentflekker og fine linjer. Den stikker lett når jeg bruker den, men jeg syntes ikke det er ubehagelig i det hele tatt! Den funker bra på acne arr og solskader! I tillegg er den rimelig og drøy i bruk ;)

Håper dette inspirerer dere til å prøve noen naturlige masker! Husk å bruke koden min NOX480 hvis det er første gang du bestiller fra iHerb, da får du nemlig 10$ i rabatt ved første bestilling!
Søndag er maske dag <3

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar