mandag 8. april 2013

Godiskuler

Håper alle har hatt en fin påske! Jeg lå ganske rett ut så ble ikke noe fjelltur på meg, men påsken ble kjempefin likevel den :) Ble både noen solfylte turer i byen, og familie-, venne- og kjærestetid <3



Jeg fikk endelig prøvd ut oppskrift på fine Linn sine godiskuler. Denne bloggen anbefaler jeg virkelig! Hun er utrolig flink med oppskrifter og inspirasjon, blir rett og slett glad av å lese bloggen hennes. Jeg hadde ikke alle ingrediensene, så jeg trikset og mikset litt og fikk nok et litt annet resultat. Hennes oppskrift finner du her ;)

Godiskuler:

  • 1 dl valnøtter
  • 1 dl mandler
  • 1 dl kokkosflak
  • 9 tørkede aprikoser
  • 1 ss maca
  • 1 ss lucuma
  • 1 ss yaconsirup
  • 1 ss extra virgin kokkosolje
  • 1 klype salt
Jeg kjørte nøttene til en fin masse i foodprosessor også tilsatte jeg resten av ingrediensene.  Så kjørte jeg til jeg fikk en slags deig, tar ikke lang tid ;) Du skal kunne forme deigen til kuler. Min ble litt klissete, men gikk fin og de stivner i kjøleskapet.


Dette var altså endel av mitt påskegodt. Smaker utrolig godt til en kopp kaffe eller te. Disse er stappfulle av sunt fett og fiber så de syntes jeg fint kan brukes som snacks i hverdagen. Deilig måte å få i seg supermat som kokkosolje og maca!


I tillegg fikk jeg dette fine egget av Mamma! Har fortsatt endel igjen av dette altså ;)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar