torsdag 9. oktober 2014

Favorittjuice

Juicing er en enkel måte å øke inntaket ditt av frukt og grønt. Jeg anbefaler alltid minst 2/3 grønnsaker til 1/3 frukt. Juice er perfekt som en oppkvikker når du trenger rask energi, det tar nemlig ikke mer enn 15 minutter før næringen i juicen når blodet ditt! Her er oppskriften på en av mine favoritter:
1/2 agurk
1 stilk selleri
et lite eple
tre stilker grønnkål
en skrelt sitron
en håndfull mynte
 Juice alle ingrediensen og ha over i et fint glass. Jeg liker å bruke glasskrukker :) Du kan virkelig se at dette er fersk, "levende" juice og ikke ihjelkokt juice slik du får på butikken. Ren fruktjuice er dessuten veldig hardt for blodsukkeret. Visste du at butikkjøpt juice kan være over et år gammel når du kjøper den?? Hvis du ønsker å inkludere juice i kostholdet ditt får du så mye igjen for å lage den selv!
 Nytes med en isbit eller to oppi!

1 kommentar:

  1. Yum, friskt! Jeg elsker grønn juice og har dilla på mynte i for tiden jeg også. Og agurk må jeg ha i, og de gode norske eplene!
    God mandagskveld Helene♥

    SvarSlett