mandag 6. oktober 2014

Smoothie bowl

Jeg er et klassisk A-menneske. Jeg elsker å stå opp tidlig, helst før noen andre, og ha leiligheten helt for meg selv. I dag stod jeg opp seks, drakk et stort glass varmt vann og ferskpresset sitron og gjorde ti minutter yoga på stuegulvet. En perfekt morgen i mine øyne, for ikke å snakke om  start på en ny uke!
Kokos lar meg aldri gjøre yoga i fred, han vil alltid ligge på matten og helst under eller oppå meg. Etter yoga og hundelufting, var det tid for frokost. I dag laget jeg en smoothie bowl, og det er noe så enkelt som en tykk smoothie som en spiser med skje, gjerne med diverse topping på.
Som med alle smoothies kan du variere i det uendelige, men i dag hadde jeg dette oppi:

1 dl kokosvann (kan kjøpes på meny, ica, helsekost)
1 dl frosne blåbær
1 dl frosne kirsebær
4 frosne jordbær
1/2 frossen banan
1 ts vaniljeprotein (kan sløyfes)
1 ts greenspulver (kan sløyfes)
1 ss nøttesmør
1 stor håndfull fersk spinat

Tilsett væske og spinat til blenderen først. Så har du i alt det andre og kjører til du får en jevn smoothie. Du kan bruke foodprosessor eller en stavmikser også, men jeg synes blender er best. Hvis smoothien blir for tykk kan du tilsette mer vann :)
Jeg hadde hjemmelaget eplegranola, kanel og ferske blåbær som topping :)
Nå er det nøyaktig en måned til jeg har eksamen, så det betyr mye lesing fremover! Heldigvis reiser kjæresten og jeg til Thailand rett etterpå, så jeg har virkelig noe å glede meg til! Jeg tar gjerne imot tips, jeg har nemlig aldri vært der før! Ha en topp mandag og uke så lenge <3

1 kommentar:

  1. Åh, det hørtes fantastisk ut med Thailand etter eksamen. Så heldige dere er.
    og ja! Dette hørtes ut som en perfekt morgen. Jeg også elsker tiden før andre står opp (selv om det er sjeldent jeg får stå opp før S... med mindre jeg vil opp i 4-5 tiden :P), få trene yoga, og lage meg forfriskende juice etter det ♥

    SvarSlett